Skribent sökes till fastighetsbolaget Förvaltarens kommunikationsavdelning

Är du den vi söker?
Vill du under sex månader vara en del av Förvaltarens kommunikationsavdelning och skapa innehåll som ska stärka Förvaltarens varumärke samtidigt som de bidrar till tydlighet både internt som externt?
Förvaltaren befinner sig i en spännande fas där man nu bygger en ny avdelning med nya arbetssätt för att skapa roliga och effektiva kommunikationslösningar.

I rollen som skribent kommer du att arbeta både strategisk som operativt och kommer att skapa och ta fram innehåll till bland annat kundtidning, webben till kommunikationsplaner för olika projekt. Du kommer även vara delaktig i den redaktionella planeringen.

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av produktion och publicering av text/innehåll som stödjer kommunikationsstrategins budskap och anpassas efter olika kanaler som intern och extern webb, projektkommunikation och sociala medier. I rollen kommer du coacha medarbetare i organisationen för att bli bättre kommunikatörer. Uppföljning och analys av genomslag för olika kommunikationsinsatser mot olika målgrupper. Du har koll på vad som händer i omvärlden inom vår bransch för att hitta möjligheter för Förvaltaren att positionera sig externt. Du kan skriva pressreleaser och bearbeta redaktioner vid behov.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en utbildning inom marknad och kommunikation/journalistik samt att du har arbetat i liknade roll i minst fem år. Du beskriver dig själv som en god skribent med känsla för språk, tonalitet och har erfarenheten av att anpassa din kommunikation till olika målgrupper. Om du har erfarenhet av enklare formgivning är det ett plus. I denna roll kommer du använda verktyg som Sitevision, Vitec och sociala mediaverktyg. Du beskriver dig själv som en person som är samarbetsorienterad har en god förmåga till eget driv och självständigt arbete samtidigt är du är en relationsbyggare som är snabbt etablerar nätverk i och utanför organisationen. Du är genuint nyfiken och håller dig uppdaterad. Du är självgående och är ansvarsfull och arbetar strukturerat.

Övrigt
Denna tjänst är ett uppdrag på 6 månader på heltid placerad på Förvaltarens kontor i Hallonbergen Centrum. Har du några frågor gällande uppdraget vänligen kontakta Sandra Pettersson, sandra.pettersson@inhouse.se. Intervjuer kommer ske löpande. Välkommen med din ansökan.

Sök jobbet

Kontaktperson

Sandra Pettersson
sandra.pettersson@inhouse.se

Sandra Pettersson
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar